4 Şubat 2012 Cumartesi

Etkinlik için uygun ortamlar


 Etkinlikler İçin Uygun Ortam Hazırlama


Öğrenmede öğretmenin kendisinin istekli olması, fiziksel ortam, okul konuları görsel
işitsel araçların kullanımı oldukça etkilidir. İyi bir fiziki ortam öğrenmede yardımcıdır, aksi
ise zararlı olur. Bireyin kendi yaşantısı yoluyla meydana gelecek öğrenmede “çevre
ayarlamasının” önemi büyüktür.

Çocukların öğrenmesi sunulan öğrenme olanaklarının çocuğun öğrenme kapasitesi,
öğrenme ilgisi, öğrenme gereksinimi ve öğrenme biçimine uygunluğuyla doğrudan ilişkilidir.
Çocuğun kendini toplayabilmesinin en etkili yollarından biri çok iyi hazırlanmış
materyallerden oluşan bir ortam hazırlayarak onun öğrenmeye güdülenmesidir. Materyaller
çocukları düşünme, duyma, araştırma, deney yapma gibi etkinliklere götürür. Dolayısıyla
öğrenme ortamlarının daha kaliteli olmasını da sağlar.

Herhangi bir eğitimsel durumda iletilmesi gereken bir mesaj bir haber vardır. Mesajlar, eğitsel
materyaller aracılığıyla vericiden alıcıya taşınır. Biçimsel öğretim ortamlarında, öğrenme ve
öğretim sürecinin etkinliği, mesajların doğru olarak iletilmesiyle gerçekleşir. Bu da uygun
eğitim materyallerinin ve öğretim yöntemlerinin seçimini gerektirir.

Okul öncesi olarak tanımlanan 0-6 yaş döneminde çocukların öğrenme deneyimleri
Biçimsel ve biçimsel olmayan çevrelerde gerçekleşir. Çocuklar hem kendileri için özel
olarak yapılandırılmış ortamlarda özel öğretim yöntemleriyle ve özel öğretim araçlarıyla
öğrenirler hem de kendi kendilerine çevresel uyarıcılara yükledikleri anlamlarla öğrenirler.
Okul öncesi çocuğu için her şey bir öğrenme aracıdır. Bu yaştaki çocuğun deneyimleri
arasında her şey onun için bir oyun ve oyuncak işlevi görür.

Etkinlik: Çocuk etkinliklerinin çocuğun gelişim alanlarına etkilerini içeren cümlelerin
yazılı olduğu kartlar hazırlayarak bir torbanın içine atınız.

Sınıfta torbadan birer kart seçerek okuduğunuz cümlenin hangi gelişim alanına
girdiğini söyleyiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder